Wednesday, June 24, 2009

...hAmPiR dI TiPu....

alkisahnyer brmula pada wktu cuti hri tu,msa aku kluar ke bndar dgn maa n farah & nini...tup2 je ada unknown call aku.yg bt aku surprise teramat sgt dia ckp aku dpt tmpat ke-3 msa celcom bt luckydraw all of the numbers of the celcom users.hu3 di ckp aku dpt RM5000 (bukan ckit tu beb).

mula2 aku igtkan btol2lah.tpi aku mula rasa len mcm je bla dia tnyer no.akaun aku.dia ckp duit tu hnya leh msuk kt akaun maybank je.so aku ckplah kat dia aku ada BSN je.dia tnyer aku ada x saudara len yg gna akaun maybank,dia ckp dia nk bank in kan duit tu,dri ctu aku dh dpat rasa dh yg aku kna tpu.

pe lgi aku knakan dia cukup2.dia tnyer aku duk kat skrg?aku jwb aku duk kat kuala terengganu...padahal aku msa tu ada kat Dungun je.ha3.past aku tnyer dia,klu btollah aku dpat duit tu pe buktinyer,at least hntarlah surat ke or pe2 yg leh prove aku dpat duit tu n dia mmg wakil dri celcom.dia ckplah aku leh contact sorg mamat nie...en...pe ntah aku pun xtau.aku ckp kat dia yg dia nk tpu aku ke???

dia ckp pe kat aku...eh cik bnyak tnyer btollah!!!lpas tu trus aku off kan hdfon aku.hish mau aku x geram,aku nie nyaris2 nk kna tipu.

ah lantaklah ko nk ckp pe pun,yg pentg aku x kna tpu dgn ko!!!lagipun dlu ayah aku pernah kna tipu,ntah berapa ribu duit dlm akaun maybank ayah aku lesap cmtu je...gara2 igt dpat menang peraduan,padahalnyer setan xguna tu smua nk lesapkan duit kita.(hu3..sowie aku guna bhasa kasar ckit kat cnie)

so next time korng beware and alert lah ckit dgn bnda2 mcm nie...hopefully korg fkirlah dlu bek buruk niat org yg konon2nyer ckp kta mnang duit...coz slalunyer vice versa.

0 comments: