Friday, June 12, 2009

...kenduri aqiqah...

nie lah kenduri yg aku attend spnjang cuti nie.nk bt cmner ak klu pgi pun kenduri yg relatives aku bt je..klu jiran tetangga nie mmg aku xpegi,parents aku je yg pegi.buknnyer aku x di invited tau...jgn salah faham.sempena kenduri aqiqah nie,2 ekor kambing telah ditumbangkan...mcm lembu lak kn..ha3.actually nie kenduri yg cousin aku,Kak Naa& Abg Lan buat tuk ank dyorg yg ke-3, Nur Ain Aleesya.hmm best x nma tu???if i'm not mistaken 'Aleesya' jst like nma ank tgku emran & erra je...

maa & nini...pose kat dpan istana family..hak3

ha3 nie pic abg aku Abg K-rol... hah padan dgn muka xpasal2 msuk dlm blog aku dgn facial expression cmnie..sape suruh pi kacau aku time aku tgah syok2 ambik gmbr....:P
pe lgi mailah ikut chek...(jdi org utara jap)
date:5 june 2009
day:friday
time:8.00a.m
people:aku.maa,abah,abg,mimi,nini...(farah x blik lgi)
venue:umah mak ngah
agenda:kenduri aqiqah

mesti korg tertnyer2 pelah yg aku bt pagi2 buta aku dh tgerpacak kat umah mk sdara aku tu.xdelah aku nk ckp trus trg kat cnie yg aku nie budak rajin...yelah family aku pgi sana b4 breakfst lgi,yelah nk tolg mksdsara aku pe2 yg patut.

emm korg xnk tau ke pe yg aku bt.hu3...aku prepare bahan utuk memasak ayam masak merah n sayur goreng kacang.
  • sebakul bawang besar

  • sebakul bawang putih
    (he2... tpu je bawang putih xdelah guna bnyak sgt..korg tau masak xnie..pelah tu pun xtau)

  • cili besar + cili padi

semua bahan2 kat atas aku yg tolong potong2kn...bnyak jugk tu.yg aku xleh tahan ..aku yg potong bawang tapi yg pedih mata tu mak aku..coz mak aku time tu dia tgah potong sayur kat depan aku...ntahlah cmner angin tu pi bawak ubat mata tu kat mak aku smpai merah cmtu skali...maa bukn salah fi ye...;)

menu pada hari tu:~
  • nasi (of course lah bnda wajib tu..klu xde korg nk mkn pe???)
  • ayam masak merah
  • sayur goreng kacang
  • pengat buah labu
  • ikan kering
  • sambal belacan
  • sayur goreng jantung pisang
  • gulai daging kambing
  • ulam-ulaman
tuelah antara menu hari tu...emm bnyak x???aku nie 2kali mkn..xsah klu xpnuh stu pinggan,alah korg cm xknal aku nie..hantu makan.aduih bilalah nk kurus.dhlah bla aku blik kmpg hri tu smua tnyer aku mkn pe kat mktb jdi terlbih sihat sgt...gmuk lah mksudnyer..xfhm2 lgi2???

hmm pe lgi jom usha sanak-saudara aku pe yg dyorang buat:~

sbelum tu aku nk promote aku punyer aunty...Mak Ana..singla n available lgi nieh...lawa x???klu korg x brapa cukup inci toksah berangan lah coz aunty aku nie aku x tau lah brapa kaki tgginyer..172cm klu aku xsilp...aku 160cm pun xsmpai..(ketot nyer aku..bru ku sedar diri in xsetinggi mana)

ramai jejaka hndsom suka tnyer dia.."brapa kaki dik?" korg agk2 pelah mksdara aku nie jwab...jeng2 dia jwab "2 kaki je"

Kak Ya & Mak Noor tgah sibuk layan baby cilik,Osheen. ish... sibuk btollh budak Osheen nie..

hai Osheen xhbis2 lgi ke minum air..ke nk hbiskn satu jug air tu..mentg2lah ada bnyk jug air dpan dia...org len nk minum gak tau

hmm nie lah bdk Rosheen Husna a.k.a Osheen...comel x???ah cmner Osheen dh hilg dh dahaga tue???x kembung perut ke minum bnyk sgt???

hah nie keje mimi buat time org len tgah busy kat dapur..pe nk jdi nie...sempat lak dia baca novel...memg nk kna kutil dgn aku nie..kta penat2 kat dapur,dia duk beristirehat lk...x puas hati den..

ah nie lak buah kelapa yg dgunakan tuk ltak rambut Aleesya lpas bercukur nnti...bnda penting nie..n compulsory perlu ada tuk upacara bercukur.tgoklah cam nk hancur je buah tu pak ngah aku kerjakan..pe2 pun nsib bek leh gna gk...tulah hsilnyer bla org terlbih seni mncurahkan ideanyer..harap maklumme wif Aleesya before bercukur...hmm mcm pic kak fi yg terlbih msuk...alah lek lah Aleesya kak fi pun nk femes gak...bgilah chance ckit

0 comments: