Friday, July 10, 2009

dI SeBaLiK NaMa AkU & KeMBaR

friendship 4ever....eh silap2 twin 4ever!!!

sebenarnya aku dah habis akal nak tulis pe kat entry aku kali nie...so aku pikir-pikir bek lah aku cerita pasal nama aku & farah a.k.a kembar aku.

ramai yang tanyer makna disebalik nama aku dan farah-azra fifiana & azra farahiza. seyes aku cakap aku memang xtau pe maknanyer nama aku nie.lagipun abah aku cakap nama adik beradik aku,semuanya pk sdara & mk sdara kitorang yg bagi, so abah ku terima jelah.aku tnyer abah,nape dia x namakan sendri nama kitorang adik beradik.abah aku cakap dia memang nak bagi,tapi x sempat nak bagi, dh ada org yang nak bagi nama2 tu.



pada mulanyer abah & maa ada prblem nk letakkan nama kat aku dgn farah...yelah yang mana 1 nak di panggil 'fifi' & yang mana 1 nak panggil 'farah'.

masa aku & farah masih baby dulu,aku jauh lebih montel dari farah...berat aku 3.1kg, farah lak jst only 2.5kg...so korang leh bayang x betapa gemuknyer aku dari farah...in addition (cuba apply pe yg mdm quinie ajar...'use connector') aku selalu je buli farah. kalau kitorang gaduh,memang aku yang akan jadik THE WINNER!!!. oleh kerana ke brutalan and kekasaran aku nie,abah cakap dia bagilah nama 'fifi' kat aku. abah cakap nama fifi tu macam lembut je bunyinyer so dengan harapan perangai aku akan berubah menjadi lebih lembut.dan farah lak macam nama untuk org yang kuat, dengan harapan farah x jadi lemah and lembik lagi.hmm...logik ke korang pikir??? aku dan dia again and again and again....

agaknyer hasrat abah aku tercapai agaknyer...yelah mana x nyer,semua orang cakap aku nie ayu & lembut...farah lak orang cakap berani & brutal.seyes aku cakap...aku x suka orang cakap aku lembut.aku bukan rasa aku lembut..tapi lembik je.


evidence kenapa aku berkata sedemikian.. masa sekolah rendah dlu aku x berpeluang nak masuk pe2 jenis sukan pun,farah lak leh masuk team bola baling and hockey skolah.kat skolah menengah lak...aku jst msuk pingpong je..farah lak masuk team hockey.aku dh try nak join hockey masa form 4,tapi bila aku tgah practice,cikgu nordin (coach a.k.a cikgu BM aku) cakap kat aku-"awak nak men hoki ke nak menari?" korang leh bayang x pe perasaan aku masa tu.pulak tu dia selalu je tegur aku -pegang stick hoki salahlah...posisi badan x btollah...nak pukul bola ke nak tebas rumput...macam-macam lagilah.and norwaitu aku nak masuk team tu terkubur kat situ je,lepas aku dapat offer pegi skolah sains.

position aku & farah kat dlm class 5 science...attention!!! baju yang kitorang pakai bukan bju yg coraknyer same...tengok btol-btol dgn membuka mata seluasnyer...selamat meneka mana 1 aku n mana beliau.

satu je yang cikgu nordin xcomplaint pasal aku..jeng2 time aku & the gang masuk tarian.masa tulah x semena-mena dia nak suruh aku jadi main dancer dgn dia...xleh blah btol cikgu aku tu,nak jugak dia menari.biasalh cikgu aku tu,klu dia latih menari,dia join menari, and klu dia latih recite poem..last, last dia pun recite jugak poem tu.huh x paham btollah aku.

emm bernalik semula class tarian tu...he3 aku terus terang aku x sanggup nak menari dengan cikgu aku tu..korang cubalah teka sape yang jadi mangsanyer menggantikan tempat aku...jeng...jeng..jeng-farahlah jawabnyer.

xtaulah betapa happynyer aku terlepas dari role tu.farah jugak yang naik bengang debgan aku.ha3.

ah aku ada satu lagi evidence yg leh prove betapa lembiknyer aku~aku xtau pe xkna dgn aku bila nak kawat aku mesti jalan pelik dari org len.aku xtau cmner nak kawat macam org len kawat.aku dh try nak msuk team kawat masa kat skolah sains coz smua students kat ctu memang msuk KRS.tapi memandangkan aku nie xleh nak kawat sampai sudah..so aku tarik diri.the same case jugak berlaku kat maktab nie,aku xtau kenapa aku gatal2 kan diri nak masuk KRS dah tau Krs memang xleh terlepas dari kawat.hmm pe lagi..mulalah nampak sumbangneyer langkah aku dari budak2 KRS len.malu toksah nak cakaplah..Tuhan je lah yang tau.

yang aku xleh terimanyer bila mdm ckp-kalau nak msuk kawat,kita xleh nak buat ayu.seyes aku cakap memang aku terasa sangat2 bila madam cakap mcm tu.aku tau pe yang dia cakap tu memg di tujukan khas buat aku.

sejujurnyer aku nak cakap kat cnie..x pernah terlintas hati aku nak buat ayu ke apa2 yang seumpama dengannyer time kawat.tapi nak buat camner bila org dah cakap aku mcm tu.

itulah hakikat sebenar pe yang aku rasa bila orang kata aku-lembut a.k.a lembik....ok full stop!

~huh lega semuanyer dah aku muntahkan kat entry nie.(*_*)

0 comments: